mijn leven ... mamafien

zondag 9 november 2014

mama, mag ik ook eens naaien...

Zoals de titel van dit blogberichtje al deed vermoeden kreeg ik deze zondag de vraag van mijn oudste dochter  of ze ook eens mocht naaien.  De zevenjarige prinses had enkele weken geleden een kussentje voor haar barbiepoppen gemaakt maar nu vond mama dat het werk was voor het serieuze werk.  Van patroontekenen tot dichtnaaien van het keergat.  Zie hier de foto's van een gezellige middag.

het gekozen patroon (een hartje) 
overteken op patroonpapier

het uitgeknipte patroon
vastspelden op de stof

heel voorzichtjes de stof knippen
(let op: voor en achterkant worden
uitgevoerd in verschillend motief)

flink de twee delen mooi op
elkaar spelden zodat we kunnen
stikken

opperste concentratie tijdens het stikken

moet al die stof door dat keergat?

lotte wou van haar hartje een kussentje 
maken dus moest die ook 
worden opgevuld

het keergat dichtnaaien

tadaaaaaaaa
mijn hartje voor papa is klaar :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten