mijn leven ... mamafien

donderdag 6 november 2014

na twee maanden naaien...

Na twee maanden naaien lijk ik de kriebels volledig te pakken te hebben.  Het oorspronkelijk doel was een rokje en een kleedje kunnen naaien.  Ondertussen is dit doel ruimschoots bereikt...  Het enige wat ik nog zeker wil kunnen is een rits innaaien (knopen, een paspel en een biaislintje beginnen al te lukken)...  Wil het feit dat ik mijn oorspronkelijk doel zo goed als bereikt heb zeggen dat ik er mee ophoudt.  Nee helemaal niet... ik heb het te pakken, naast de haakmicrobe zit nu ook de naaimicrobe in me... Wat mijn verdere doel is??? Binnen iets meer dan een 1,5 jaar doet mijn jongste meid haar lentefeest en mijn ultieme doel is om haar kleedje zelf te maken... benieuwd of het me lukt.
Hieronder enkele van mijn creaties van afgelopen 2 maand.  Daarnaast heb ik ook nog gehaakt maar daar volgt later een verslagje van...

allereerste projectje


zakdoekendooshoesje
(zal ik eens opnieuw maken want niet zo heel mooi gestikt)


allereerste rokje 
(boek Mme Zsasza allemaal rokjes)


tweede rokje (ook allemaal rokjes)

rimpelrokje 
(Remi en Cosette)

tasje zonder patroon
(wou een paspel leren stikken dat is gelukt
maar de stof hangt ondersteboven oepsie)


allereerste kleedje
(lilikleedje coup coup)


colsjaal
(uitleg te vinden op http://miliebafihana.blogspot.be/2014/08/de-col.html)


laatste creatie in een winters stofje
(lilikleedje van coup coup)




Als ik het zo zie heb ik niet echt stil gezeten.  En ik vraag mezelf dan altijd af hoe het komt dat ik nooit kan meepraten over zaken die op tv uitgezonden zijn... nu is het me duidelijk :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten