mijn leven ... mamafien

maandag 1 december 2014

Wat had november in petto??

In november hebben we opnieuw achter de naaimachine gezeten en onze haaknaald boven gehaald hier enkele resulaten



 Om de zoveel tijd komen we samen met een groep vrouwen die gezellig haken.  Dit wordt georganiseerd door mijn beste vriendin (zij heeft ook een leuke facebookpagina nl Tami's Creadi).  Op een van de vorige bijeenkomsten werd gevraagd om een granny te haken van 40 cm op 40 cm om die dan aan elkaar te naaien en zo een groepsdeken te maken.  Een leuk idee waar ik graag aan meewerkte.






November was ook de maand van gezellig samenzijn.  
Voor het eerst een zelfgemaakt pakje meegenomen voor de gastvrouw.  
Een omkeerbare tas met stipjes ...  
(ik vond het super om iets te maken voor iemand en heb me voorgenomen
om dit jaar ook wat pakjes te maken voor onder de kerstboom)





Een colsjaal voor de jongste dochter.  Handig warm en met vrolijke olifantjes.
De dame in kwestie was heel tevreden






November is  mutsentijd.  Dus maakten we een leuke muts geïnspireerd op een
patroon uit het boek 'Ponnekeblom haakt"
wol: Red Heart









Het was ook de maand waar ik een allereerste opdracht kreeg.   
Een collega van mij vroeg of ik het zag zitten om een negental hertjes
te haken voor in haar kerstboom.   Het leek me een tof idee.
Met heel veel plezier heb ik de opdracht aanvaard. 
Het heeft me heel veel voldoening gegeven om iets te 
kunnen maken op vraag van iemand. 
 Superleuk!!!!!Zeker nog voor
herhaling vatbaar dus als iemand van jullie ook iets wil laten maken 
je weet me te vinden
patroon: http://www.lamaisonvictor.com/nl/diy-projecten
wol: Red Heart Soft



 Een captrui vol olifanten
patroon: Stof voor durf het zelvers (1e boek) -captrui
stof: StoffenVerkempinck





Een kleedje... voor de eerste maal met rits
(de rits kan beter maar alle begin is moeilijk...)
patroon: Stof voor durf het zelvers (1e boek)
stof: Stoffen Verkempinck





Zakdoekendooshoes (wow wat een woord!)
voor een belangrijke vriendin 
patroon: Zo geknipt 1
stof: Tilda Stof



Alle stofjes voor de pakjes in de wasmachine... 
December belooft ook een creatieve maand
te worden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten