mijn leven ... mamafien

zondag 15 maart 2015

Een nieuw project...



Voor zij die mijn facebookpagina volgen zullen het al gemerkt hebben dat Parelfien een tijdje geleden een nieuw project aankondigde....

Het nieuwe project is haken (misschien ook naaien) voor VZW glek.

Al enige tijd was ik op zoek naar iets om mijn hobby een extra dimensie te geven.  Massa's zaken passeerden mijn hersenkronkels een webshop, marktjes, workshops voor kinderen,...  Ik wou iets meer doen met mijn hobby.  Wat me van bovenstaande opties weerhield was de mogelijke stress die daarmee gepaard zou kunnen gaan...

Een toevallige zoektocht op het internet leerde me VZW Glek kennen.  Een VZW opgericht door Charlotte en Benny.  Ze zetten zich in voor kinderen die het moeilijk hebben, kinderen die elke dag moeten strijden tegen armoede, kinderen  die dromen van eens naar de cinema te gaan, eens te gaan schaatsen, eens naar plopsaland...
Toen ik op hun site terecht kwam kreeg ik onmiddellijk een warm gevoel.  Zelf ben ik mama van twee meisjes en het verhaal op de site (je moet het zeker eens lezen) greep me zodanig naar de keel dat ik hier iets voor wou doen.  Kinderen liggen me namelijk nauw aan het hart (zij zijn immers de toekomst en zij zijn diegenen met een open mind en verdienen het meer dan wie dan ook om zonder zorgen door het leven te gaan).  Ik bedacht hoe fantastisch die kinderen het niet zouden vinden om eens een paar uur zonder zorgen te zijn en gewoon te kunnen genieten van een ontspannende activiteit.
Na een nachtje slapen besloot ik contact te zoeken met Charlotte.  Al vlug kreeg ik een enthousiast antwoord en sprak ik met haar bij haar thuis af.  Een hartelijke joviale dame.  Opnieuw kreeg ik een warm gevoel en wist ik dat dit de meerwaarde was die ik zocht.  Al hakend iets doen voor de medemens.  Alle puzzelstukjes vielen samen.
Ik ga dus knuffels haken voor VZW Glek.
Ik heb er al ééntje af en bij elke haaksteek verscheen spontaan een glimlach op mijn gezicht.  Want deze knuffel is een pure win win situatie.  Het kindje waarvan de mama hem koopt zal blij zijn, het kindje die dankzij de centjes van de verkoop een moment zonder zorgen kan beleven en ik die blij ben dat ik kan haken :)

Bij deze ook een kleine oproep moesten jullie bolletjes wol of katoen over hebben die daar toch maar stof liggen te verzamelen schenk ze aub aan VZW Glek zij kunnen er heel wat mee doen.

Meer info over de vzw vind je op hun site www.glek.be of op hun fb pagina
wil je een knuffel kopen kijk dan zeker op hun glek shop op facebook https://www.facebook.com/groups/501199396667892/?fref=ts
Je kan ook de VZW steunen door een patroon te kopen op ravelry van hen http://www.ravelry.com/patterns/search#query=glek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten